Nové vlaky pro náš region

Verze pro tisk |

Vítězem výběrových řízení na nákup zcela nových motorových vozů pro kraj Vysočina a pro Liberecký kraj je firma Stadler Pankow GmbH, člen skupiny švýcarské společnosti Stadler Rail.

V závěru roku 2011 a v průběhu roku 2012 by měla dodat celkem 33 nízkopodlažních motorových vozů, 17 jich bude jezdit na Vysočině a dalších 16 bude nasazeno do provozu na Liberecku.

„Nové motorové vozy budou nabízet přibližně 70 míst k sezení. Ve voze musí být vytvořen také univerzální prostor pro přepravu velkých zavazadel, jako jsou kočárky, kola nebo lyže a sáňky. Samozřejmostí je vybavení pro vozíčkáře včetně bezbariérové toalety s uzavřeným systémem. Příjemnou atmosféru i v létě zajistí klimatizace. U provedení pro Liberecký kraj počítáme s rychlostí do 100 km/h, ale s možností provozu na naší nejstrmější trati z Tanvaldu do Kořenova. Vozy na Vysočině budou konstruovány pro rychlost do 120 km/h,“ popisuje základní parametry nových vozů náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Antonín Blažek. Připomíná, že základní parametry moderních vozů byly konzultovány také se zástupci obou krajů: „Při výběrovém řízení jsme přihlíželi také k požadavkům regionů a jejich zástupců. Věřím, že budou s vítězným vozidlem spokojeni stejně jako naši cestující na Vysočině a Liberecku.“ Ti by se měli setkat s prvními vozy již v závěru roku 2011. Dodávka vozů by totiž měla proběhnout v rozmezí 20 až 29 měsíců od podpisu kontraktu.

K tomu řekl Michael Daum, jednatel a ředitel společnosti Stadler Pankow: “Tato zakázka je pro naši firmu důležitým mezníkem. Poprvé dostáváme možnost dodat naše vozidla na český trh, a to 14 let poté, co Stadler poprvé v ČR prezentoval motorové regionální vozidlo. Přesně v červnu 1996 totiž firma předvedla své tříčlánkové vozidlo GTW. Již tehdy jsme věřili na velký potenciál českého trhu a ukazuje se, že naše odhady byly správné. To, co jsme si vždycky přáli, se stává skutečností. V mezidobí jsme už v ČR založili vlastní dceřinou společnost Stadler Praha. Ta v současné době zaměstnává 35 vysoce kvalifikovaných inženýrů, kteří se svojí prací podílejí na tvorbě budoucího úspěchu firmy Stadler.“

Vozidlo Regio-Shuttle RS1 je jednodílné nízkopodlažní vozidlo s diesel-mechanickým přenosem výkonu. Pohon zajišťují 2 naftové motory, které odpovídají nejnovějším emisním normám (stupeň IIIb). Prosvětlený a příjemný interier odpovídá i všem současným předpisům pro přepravu osob s omezenou možností pohybu. Vozidel typu Regio-Shuttle RS1 bylo různým zákazníkům doposud prodáno více než 400 kusů. “

Na Vysočině jsou tyto vozy určeny například pro tratě z Havlíčkova Brodu do Křižanova, přes Jihlavu do Počátek-Žirovnice nebo Světlé nad Sázavou a pro trať z Jihlavy do Třebíče. V Libereckém kraji pak budou jezdit například z Liberce do Frýdlantu v Čechách nebo z Liberce přes Tanvald do Harrachova. Objeví se ale i na některých dalších lokálkách v regionu.

Objem zakázky pro Vysočinu je ve výši 898 mil. Kč a Evropská unie by se měla podílet na jejím financování příspěvkem 200 mil. Kč. Zakázka pro Liberecký kraj pak představuje finanční objem 878 milionů Kč a Evropská unie by se na něm měla podílet přibližně 300 miliony Kč.

Nahoru