Pan Žitný byl prvním, kdo pro i-noviny otestoval auto

Verze pro tisk |

Nové Polo 1,2; 51kW – městský dravec. Seznamte se! Jak jsme minulý týden slíbili, tak jsme také učinili a jednomu z našich zákazníků, panu Žitnému, jsme vůz VW Polo na víkend zapůjčili.

 „Dobrý den! Pane Žitný, nechtěl byste být naším prvním testujícím předváděcího vozu?“ „Kdo by nechtěl? Souhlasím!“

Motorista tělem i duší, renovátor veteránů a člověk, který se ve svém profesním životě pohybuje mezi mnoha různými vozidly, pro vás v městském provozu otestoval malý vůz VW Polo s tříválcem 1,2; 51 kW ve výbavě Comfortline.

 


  
Prvotní nedůvěra k této motorizaci rychle opadla. Leckterý motorista hledí na tříválcové motory s určitým odstupem. Nejinak tomu bylo i u našeho prvního testujícího řidiče. Jak se ale později ukázalo, „výkon motoru příjemně překvapil“. Za plného pátečního provozu se vozidlo ve městě chovalo velmi živě – spotřeba do 8 l/100 Km. Vozidlo ve městě působí sebejistě, zaručuje výborný výhled, komfort je vynikající. Sobotní výlet směřoval na Dolní Světlou – vesměs kopcovitý profil. Zde se však ukázalo, že mimo město a na delší trase spotřeba výrazně klesla až na 5,5 l/100km, což je potěšující. Ani při tomto provozu neztratilo vozidlo na dynamičnosti a eleganci.


 
Exteriér vozidla vyvolal v našem zkoušejícím vzpomínky na starší typ vozu Audi. „Přední část vozu úžasná,“ říká pan Žitný. „Všude, kde jsem jel, se vozidla lidé všímali“. Vzhled nového Pola je opravdu líbivý. I co se týče detailů, jakými jsou třeba zpětná zrcátka a v nich zabudované ukazatele směru jízdy.

S interiérem vozu byl pan Žitný také spokojen. „Žádný návod jsem nečetl, a přesto bylo ovládání jednoduché – přístroje intuitivní a příjemné. Jako motoristovi mi znatelně chybí ukazatel teploty chladící kapaliny. Zamlouvá se mi příjemné sezení a výborné šití sedačky. Výrazného prostoru pro zadní cestující sice moc není, je ale dostatečný pro středně vysokého člověka. Dvoumetrový spolujezdec by se na zadní sedačky hůře skládal. Zavazadlový prostor je řešen dvojitou podlahou, kde je jedna část „pro jakési cosi“. Druhou zavazadlovou podlahu lze sice v případě nevyužitelnosti vyjmout, dá se však také vyklopit. K jejímu uchycení slouží plastové zobáčky, u kterých mám osobně obavy, že postupem času nebudou splňovat svou funkci,“ chrlí ze sebe pan Žitný.

„V motorovém prostoru se zdá být málo uchycen větrák na chladiči. Jako milovník aut a stavitel vlastních vozů, bych volil více bodů, zabránilo by se tím do jisté míry větším vibracím.  Při 300 kilometrech, které má předváděcí vůz najeto, bylo cítit, jak se vozidlo teprve zabíhá a novota se z něj doslova vypaluje.“

Spokojenost byla z pana Žitného cítit i v telefonu. „Jednoznačně nadšen a příjemně překvapen,“ prohlásil už po malé vyjížďce.

Trasy, které si náš testující vybral, nebyly náhodné. Městskému provozu se nikdo nevyhne. A cesta směrem na Dolní Světlou je pro pana Žitného téměř rutinní trasou, kterou se často ubírá nejen za zábavou.

K datům o vozidlu dodáváme, že zavazadlový prostor čítá 280 litrů respektive 952 litrů při plném naložení a sklopení zadních sedadel. Cena testovaného vozidla je 285.000,- Kč.
 
U vozu VW Polo rozeznáváme výbavy Trendline a Comfortline s benzínovými motory 1,2; 1,4 a 1,2TSI a naftovými motory o obsahu 1,6TDI. Cena vozu Polo začíná na 248.600,- Kč v základní výbavě Trendline s motorizací 1,2; 44kW.


Milý čtenáři, máte i Vy zájem otestovat nějaký z našich předváděcích vozů? Poznáte z fotografie, ve kterém městě mohlo být předváděcí Polo viděno?

V budoucnu Vám jistě nabídneme i test vozu VW Cross Polo.

Tuto rubriku pro Vás připravuje tým společnosti Gerhard Horejsek a spol., s.r.o., pobočka Česká Lípa.

Nahoru